Podstawy:1. Walkę rozpoczyna osoba, która posiada więcej punktów w szybkości, jednak nie zawsze trzeba się odnosić do tego punktu, gdyż gracze mogą to między sobą ustalić kto zacznie pierwszy walkę.
2. Każdy post walki dzieli się na dwie fazy - ataku i obrony (lub odwrotnie).
Atak - gracz atakuje swojego przeciwnika wykorzystując przy tym swoje umiejętności atakujące lub używa technik.
Obrona - gracz ochrania się przed nadchodzącymi atakami (lub je kontruje, jeśli został pierwszy zaatakowany).
3. Podczas walki można wykonywać akcje dowolne. Wcale nie musimy walczyć, jeżeli nasza postać nie chce. Możemy na przykład uklęknąć i błagać o litość.
4. Dozwolona jest walka 2v1 lub royal battle (każdy na każdego).
5. Walki są na końcu oceniane, za które dostaje się określoną ilość punktów do statystyk lub komórek Rc.
6. Zabijanie graczy jest dozwolone, ale pod następującymi warunkami:
- Oboje graczy przed walką muszą wyrazić zgodę na walkę na śmierć i życie.
- Gracz musi wyrazić zgodę na zabicie swojej postaci lub sam popełnić samobójstwo (z logicznym argumentem).
- Gracz musi być nieaktywny na forum przez długi czas (wyjątkiem jest, gdy gracz nie może siedzieć na forum, bo wyjechał na wakacje i napisał o tym w nieobecnościach, że nie będzie go przez określony czas).
7. Jest możliwość próby ucieczki z pola walki. Jeżeli nie czujemy się na siłach, to zawsze możemy spróbować zwiać. Jednak wtedy nie piszemy ''Zt'' i nie uciekamy do innego tematu, tylko opisujemy jak nasza postać ucieka do innego miejsca. To, czy się jej uda zależy od szybkości, rodzaju kagune, klasyfikacji, różnicy mocy oraz jakości posta. Ucieczki z użyciem ''Zt'' będą karane.
8. Ghule mogą oddać część swojego HP drugiemu graczowi, jednak odbiorca otrzymuje tylko 50% przekazanej wartości. Polega to na zwykłym daniu się ugryźć.
9. Gracze, którzy nie wyrazili zgody na zabicie swojej postaci, ale stracili całe HP - przechodzą przez długą i ciężką regenerację.
10. Podczas walki możemy stracić kończyny. Stracenie jednej kończyny to stracenie 1/4 HP.
11. Swoje statystyki uzupełniamy na bieżąco.
12. Istnieje wprowadzony system przewagi typów Rc nad innymi. Drzewko typów Rc można zobaczyć
tutaj.13. Do statystyki nie dodajemy bezpośrednio bonusów z kagune/quinque do sumy punktów. Przykład jak powinien wyglądać napisany bonus z kagune typu Ukaku:
Szybkość: 100 + 30 (bo 30% ze 100 to 30) I tak właśnie powinny wyglądać napisane w statystykach bonusy.
Należy pamiętać, aby ZAWSZE zaokrąglać liczby w dół.